۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

تاکید رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان:

شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها ارائه دهد

شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها ارائه دهد

همدان ـ رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان تاکید کرد:شهرداری راهکار اساسی برای ساماندهی زباله‌گردها ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر کاوسی امید بعد از ظهر امروز در سخنان پیش از دستور جلسه صحن شورا اظهار کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر اینکه مدیریت شهری در امور بهداشت شهر وظایفی دارد که باید به آن عمل کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان افزود: شهرداری در خصوص بهداشت سطح شهر در زمینه باکس‌های زباله کوتاهی کرده است در شبانه روز شاهد فعالیت زباله گردها هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: وجود زباله گردها در شهر موجب پراکنده شدن زباله‌ها، جاری شدن شیرابه در معابر و وارد آمدن آسیب‌های زیست محیطی و بهداشتی در شهر می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در سطح شهر افرادی را می‌بینیم که در میان سطل‌های زباله به دنبال جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت بدون رعایت هیچگونه موارد بهداشتی و ایمنی هستند و آن‌ها در جستجوی پسماند خشک زباله‌ها را بیرون از سطل (مخزن) ریخته و یا سطل‌های زباله را برگردانده و مشغول جمع آوری زباله خشک هستند که این امر علاوه بر آلودگی محیطی؛ زشتی و نازیبایی سیمای شهری را نیز موجب می‌شود.

کاوسی‎‌امید با بیان اینکه سال گذشته جلسه‌ای در زمینه ساماندهی زباله‌گردها برگزار شد اضافه کرد: متأسفانه در این خصوص اقداماتی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه زباله‌گردها در نقاط مختلف شهر مشاهده می‌شوند، اظهار داشت: برای حفاظت از محیط زیست و سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار آلودگی‌های حاصل از زباله و پسماند موجود در مخازن سطح شهر، طرح ساماندهی و برخورد قانونی با زباله‌گردها مجدداً با جدیت بیشتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ضمن تذکر به شهردار همدان در این خصوص، افزود: شهرداری باید با پیگیری‌های خود تدابیری برای این موضوع اندیشیده و برای ساماندهی زباله‌گردها با همکاری دادستانی وارد عمل شود تا از لحاظ قانونی با همدلی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

کد خبر 6245679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha